Zbiór porad dla osób poszukujący noclegów pracowniczych - mieszkania dla pracowników
Firmy poszukujące mieszkań dla pracowników stają przed nie lada wyzwaniem. Jak znaleźć odpowiednie lokum? Co sprawdzić podczas podpisywania umowy? Jak rozliczyć koszt wynajmu? Pytań jest całe mnóstwo. W dzisiejszym tekście przybliżamy trzy kluczowe aspekty, na które należy zwrócić uwagę, poszukując mieszkania dla pracowników.
Mieszkanie służbowe dla pracownika – zdefiniuj lokatora
Priorytetem jest tutaj właściwe rozeznanie potrzeb lokatora. Innych warunków będzie oczekiwał manager regionalny, innych początkujący specjalista, jeszcze innych pracownik fizyczny. Jeśli mamy do czynienia z osobą wykonującą swoje obowiązki stacjonarnie, to ważnym aspektem będzie lokalizacja mieszkania względem biura i sprawny dojazd z punktu A do punktu B. Jeżeli mówimy o pracownikach dojeżdżających do miejsca świadczenia usług (np. ekipa remontowa działająca w różnych miejscach), wtedy lokalizacja pełni drugorzędne znaczenie.
Mieszkanie dla pracownika – pytanie o standard
W przypadku dobrze opłacanego pracownika trzeba będzie pomyśleć o wyższym standardzie, kompensującym mu niedogodności związane z koniecznością opuszczenia domowych pieleszy. Prostsze lokum może zadowolić ludzi wykonujących czynności niewymagające specjalistycznych kwalifikacji i dysponujących mniejszymi zarobkami. Jeśli mówimy o pracownikach sezonowych lub pracownikach fizycznych z zagranicy, firmy często stosują dzielenie jednego pomieszczenia przez kilka osób. Taka sytuacja może przekładać się na oszczędności w budżecie firmowy, ale też rodzić konflikty i frustrację w zespole. Dorosłe osoby zakwaterowane w ten sposób mogą poczuć się jak w bursie, co z pewnością nie przełoży się pozytywnie na ich motywację do pracy. Dzielenie pokoi jest w praktyce często stosowanym zabiegiem przy wynajmie krótkoterminowym. Mówiąc o standardzie, mamy na myśli nie tylko wykończenie i umeblowanie pokoju, ale także stan części wspólnych, parking i otoczenie.
Klarowne zasady wynajmu
Oprócz lokalizacji i wyposażenia mieszkania, należy również zadbać o kwestie prawne. Przed podpisaniem umowy warto poświęcić chwilę na sprawdzenie podmiotu, z którym podpisujemy umowę. Załącznikiem do umowy powinien być wypis z KRS, akt własności lub pełnomocnictwo. Firmy poszukujące mieszkań dla pracowników muszą też zwrócić uwagę na punkt w umowie dotyczący napraw i konserwacji usterek. Na początku i na końcu okresu trwania umowy należy spisać protokół zdawczo-odbiorczy. Z prawnego punktu widzenia warto pamiętać, że pracownicy zamieszkujący w domu czy mieszkaniu stają się lokatorami, więc obejmują ich przepisy chroniące prawa lokatorskie. Co więcej, lokal wynajęty na mieszkanie dla pracowników nie podlega najmowi okolicznościowemu, bo najemcą jest przedsiębiorstwo, a nie jest osoba fizyczna.
Prawne niuanse są tym czynnikiem, który sprawia, że firmy planujące wynajem mieszkania dla pracownika z zagranicy lub z innego miasta, często korzystają z oferty biur nieruchomości oraz portali, łączących interesy właścicieli lokali i przedsiębiorców. Tego typu serwisy oferują noclegi pracownicze w lokalach o zróżnicowanym standardzie, a tym samym w szerokim wachlarzu cen. Są wśród nich hostele, kamienice, mieszkania służbowe i domy zaadaptowane do potrzeb pracowników. Współpraca ze specjalistyczną firmą pośredniczącą lub skorzystanie z wyszukiwarki mieszkań pracowniczych może dać lepszy wgląd w rynek lokalnych nieruchomości, skrócić czas przeznaczony na poszukiwania, a przede wszystkim zredukować ryzyko wynikające błędów w umowie.
Przeczytaj również:
Mieszkanie inwestycyjne a rata kredytu - jak zabezpieczyć się przed wzrostami oprocentowania?
Na co zwracać uwagę szukając mieszkania dla pracowników?
Najem długoterminowy mieszkania w wersji prywatnej i pracowniczej
Poszukujesz kwater dla pracowników? Sprawdź naszą wyszukiwarkę: https://taniezakwaterowanie.pl/